Articles » Tiktok lanserar AI-verktyg för effektivare annonsering

Tiktok lanserar AI-verktyg för effektivare annonsering

9 October, 2024
1 min läsning

Tiktok har introducerat nya verktyg för att förbättra annonseringen på plattformen. Ett av de mest spännande tillskotten är ett AI-drivet verktyg som fått namnet “Smart+”. Verktyget hjälper annonsörer att både skapa och placera sina annonser på bästa sätt. Processen är enkel – annonsören laddar upp sitt innehåll, ställer in en budget och sätter upp mål. Resten sköts av AI. 

Tiktok hävdar att annonskampanjer som använder Smart+ genererar 52 procent högre intäkter jämfört med traditionella annonser. Den här typen av AI-baserad annonsering finns redan hos andra aktörer som Meta och Google.

Dela:

Rekommenderade artiklar

I oktober bad den norska dataskyddsmyndigheten att EU skulle förbjuda Metas riktade annonsering över hela EU. Den norska dataskyddsmyndigheten har redan utdömt straffsanktion för Meta på grund av detta. För att undvika sanktioner från EU planerar Meta att börja be om samtycke från deras användare för att de ska få personliga annonser. Det är nu […]...
Scroll to Top